Jak wygląda współpraca?

Współpracujemy online, przez internet. W taki sam sposób wymieniamy się dokumentami.

Dokumenty przechowujemy w chmurze, w formie elektronicznej.

Pracujemy na internetowej platformie wFirma, która jest programem do wystawiania faktur dla przedsiębiorcy, oraz rozbudowanym systemem do księgowości online.

Zarówno Przedsiębiorca, jak i Nasz zespół ma dostęp do aplikacji z poziomu przeglądarki, z dowolnego miejsca na świecie.

W programie jest podgląd pod przychody, koszty, wysokość podatków, składek ZUS i wiele innych analiz i informacji.

Możesz kontaktować się z Nami telefonicznie, mailowo, lub przez Skype bez ograniczeń w godzinach 8:00 - 16:00

W jaki sposób mogę dostarczać faktury?

Na co dzień korzystamy głównie z Google Drive lub One Drive.

Niektórzy Klienci wolą przesyłać faktury e-mailem, a jeszcze inni załączają je bezpośrednio w systemie wFirma.

Bez względu na sposób dostarczania dokumentów, każdy Klient ma swój folder w chmurze na którym są przetrzymywane wszystkie faktury, ewidencje i inne ważne dokumenty. Całość jest poukładana chronologicznie oraz w odpowiednich folderach, tak aby można było łatwo znaleźć interesujący nas dokument. Do folderu ma dostęp zarówno księgowy, jak i Klient.

Pliki są dołączane również do wpisów księgowych podczas wprowadzania wydatków. Można je potem podejrzeć bezpośrednio w systemie księgowym. Gdy przedsiębiorca chce coś sprawdzić lub jest mu potrzebna kopia danej faktury, to nie musi czekać na pomoc księgowego, wszystko może pobrać sam.

Czy mam podgląd pod swoją księgowość przez internet?

Tak!

Na co dzień pracujemy na programie wFirma, który jest dostępny z poziomu przeglądarki zarówno dla nas, jak i dla Klienta.

Przedsiębiorca, może tam zobaczyć wszystkie informacje dotyczące:

przychodów,

kosztów,

dochodów,

wysokości podatków,

składek ZUS,

analiz finansowych,

podsumowań KPiR za dowolny okres lub bardziej szczegółowych ewidencji.

Czy to prawda że otrzymam darmowy dostęp do programu online w którym mogę wystawiać faktury?

Tak. Pracujemy na programie wFirma, do którego każdy Przedsiębiorca dostaje darmowy dostęp:

można wystawiać wszystkie rodzaje faktur (faktury VAT, faktury korygujące, VAT-marża, dokumentujące odwrotne obciążenie, dla zagranicznych kontrahentów oraz MOSS),

faktury są dostępne w wielu językach oraz walutach,

można je wydrukować, bądź wysłać na e-mail kontrahenta z poziomu programu,

można wysyłać przypomnienia e-mail o płatnościach, bądź przypomnienia sms,

serwis wFirma można zintegrować z systemem DotPay, który umożliwia wysłanie do kontrahenta faktury wraz z linkiem do szybkich płatności,

w systemie można zarządzać kontaktami w CRM oraz prowadzić magazyn online,

portal wFirma można połączyć z serwisem Allegro,

nie trzeba ręcznie wprowadzać danych kontrahenta, ponieważ system jest połączony z bazą GUS-u.

Czy reprezentujecie mnie przed urzędem skarbowym i ZUS-em?

Oczywiście.

Obecnie większość spraw, kontroli, odbywa się przez internet.

W przypadku urzędu skarbowego, coraz częściej wykorzystywany jest do tego jednolity plik kontrolny, który wysyłamy elektronicznie. Czasami urzędnicy proszą o dosłanie oświadczeń, bądź innych potrzebnych dokumentów mailem, czasami proszą też pełnomocnika o wyjaśnienia telefoniczne.

W przypadku ZUS-u, większość pism oraz wniosków można złożyć elektronicznie poprzez konto ZUS PUE.

Na początku współpracy podpisujemy pełnomocnictwo, które umożliwia nam reprezentowanie podatnika oraz podgląd pod jego konto na platformie ZUS. Dzięki temu, jako pełnomocnik, możemy wysyłać pisma oraz inne dokumenty elektronicznie, bezpośrednio z poziomu tego konta.

Jak wygląda nawiązanie współpracy?

Przygotowujemy umowę oraz pełnomocnictwa, które są najpierw wysyłane e-mailem do Klienta, aby mógł się na spokojnie zapoznać ze szczegółami.

Następnie wysyłamy komplet dokumentów do podpisu pod wskazany adres. Dokumenty są podpisywane w obecności kuriera, a następnie zabierane do naszego biura.

Pełnomocnictwa składamy w odpowiednich urzędach oraz dodatkowo aktualizujemy wpis w CEiDG, w którym wskazujemy nasze biuro rachunkowe jako podmiot odpowiedzialny za prowadzenie księgowości. Wpisujemy również dane pełnomocnika w CEiDG, tak abyśmy mogli dokonywać wszelkich aktualizacji związanych z danymi firmy bez wychodzenia z domu.

Jakie dokumenty będą potrzebne z poprzedniego biura rachunkowego?

Na wstępie trzeba zaznaczyć że wszystko co jest potrzebne, każdy przedsiębiorca otrzymuje od poprzedniego biura rachunkowego jako podstawowy element zakończenia współpracy.

Nie trzeba o nic dodatkowo prosić.

Czasami gdy współpraca odbywała się przez internet, przedsiębiorca mógł mieć w umowie zapis iż musi co miesiąc sam pobierać z programu komplet dokumentów, deklaracji czy ewidencji. Więc w przypadku współpracy online warto to najpierw sprawdzić, ponieważ być może nie otrzymamy kompletu dokumentów na zakończenie współpracy.

 

Natomiast standardowe dokumenty które potrzebujemy na początek to:

Książka przychodów i rozchodów (KPiR) za ostatni miesiąc, lub ewidencja przychodów dla przedsiębiorcy na ryczałcie.

Ewidencja sprzedaży i zakupu VAT za ostatni miesiąc / kwartał (w przypadku VAT-owca).

Ostatnia deklaracja VAT (w przypadku VAT-owca).

Ewidencja środków trwałych, oraz ewidencja wyposażenia - czyli wykaz rzeczy które są w majątku firmy.

Plany amortyzacji - to zazwyczaj jest dołączane do ewidencji środków trwałych .

Wyliczenia zaliczek na podatek dochodowy - zazwyczaj księgowi tworzą deklaracje które w tytule mają taką nazwę.

Ostatnia deklaracja ZUS DRA (jeżeli szybko złożymy pełnomocnictwo w ZUS, to nie będzie to potrzebne).

Dokumenty związane z samochodami użytkowanymi w firmie - umowy leasingu, kredytu, dane pojazdów (marka, nr rejestracyjny).

Wypełnienie oświadczenia - które wysyłamy przedsiębiorcy na początku współpracy (dane identyfikacyjne, adresy itp.)

I w zależności od rodzaju firmy, branży to mogą być jeszcze umowy najmu, dokumentacja MOSS, dokumentacja związana z zatrudnieniem pracowników, zleceniobiorców i inne.